Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Głogówku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://gminaglogowek.info/
- Data publikacji strony internetowej: 10 października 2019 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27 lutego 2023 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Publikowane skany dokumentów papierowych w formacie PDF związane z papierową realizacją sprawy i wymaganym wizerunkiem pieczątek i podpisów; niektóre obrazy nie posiadają opisu treści.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 31 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe:
Karolina Fiutka — email: fiutka@glogowek.pl lub telefonicznie: 77 40 69 904
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: Rynek 1, 48-250 Głogówek
- E-mail: sekretariat@glogowek.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
W urzędzie zamontowana jest platforma przychodowa umożliwiająca dostęp na I piętro budynku osobom z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich.
W budynku znajdują się plany tyflograficzne na każdej kondygnacji w ilości 3 szt. Plany dotyczą rozkładu pomieszczeń usytuowanych na parterze, I piętrze i II piętrze budynku głównego.
W budynku zamontowane są tabliczki zawierające czytelną informację i napisy w języku Braille’a. Tabliczki znajdują się na drzwiach do pomieszczeń.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się, osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizytą w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.
W tut. Urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:
- e-mail na adres: fiutka@glogowek.pl
- faxem na nr 77 40 69 906
- listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)
- telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na nr 77 40 69 904
Na parterze budynku, w Kancelarii Ogólnej urzędu, zamontowana jest pętla indukcyjna stanowiskowa.
Aplikacje mobilne
Gmina Głogówek udostępnia darmową aplikację mobilną dla swoich mieszkańców.