Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością - edycja 2025
Gmina Głogówek przystąpiła do realizacji Programu „Asystent Osobisty Osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek samorządu terytorialnego - edycja 2025 ogłoszonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, który finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego.
CEL
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować
Adresaci:
Adresatami Programu są:
- dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
- o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
- o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
- traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pozostałe informacje:
Jednostką realizującą Program jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Głogówku.
Pozyskana kwota środków z Funduszu Solidarnościowego na dofinansowanie usług w ramach programu „Asystent Osobisty Osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek samorządu terytorialnego - edycja 2025 to 771 047,17zł. Jest to całkowity koszt realizacji programu.
Usługi realizowane będą do dnia 31.12.2025 r.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 77 438 00 43 lub 77 438 00 47 w godzinach funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogówku.
Klauzula_informacyjna_RODO.docx